söndag 24 januari 2016

Daglig rutin och en nytänd förälskelse

Igår kväll var jag i Malmö och sen när jag skulle åka hem 00.00 tog jag som vanligt tåget. Jag färdades från Malmös boulevarder till Kävlinges Straßen, en klassresa. Likt varje natt var det lika mörkt som Donald Trumps hjärta, men jag trivs när det är mörkt. Det är då jag får 100% connection till månen och kan ladda upp mig. Andra behöver solen och dess D-vitamin, men jag behöver månen och dess aura för att fylla upp min kropp med energi.

Det andra jag behövde göra, förutom att dansa naken på Unionsgatan i Kävlinge, var att titta på CL:s framträdande under MAMA awards då hon återförenade 2NE1. Ser DEN VARJE DAG och ler och får ännu mer energi.
Det är något otroligt magiskt när Dara, Minzy och Park dyker upp från golvet och upp på scenen ackompenjerad av sina gamla hits.

Okej nu ska jag vara ärlig, innan detta var jag bara en casual lyssnare av 2NE1. Men CL hade börjat få min uppmärksamhet när hon släppte Hello Bitches och efter detta har jag blivit helt "JAG ÄLSKAR K-POP, JAG ÄLSKAR 2NE1, SLAY CL SLAY osv.". Älskar, älskar, älskar dessa tjejerna och en vanlig dag under januari 2016 varierar jag mellan att lyssna på David Bowie, Adele, Girls Aloud och 2NE1. Samt fick dem även mig att återupptäcka många andra girl groups från Sydkorea, som f(x) vars nya skiva jag först var skeptisk mot men ny totalt förälskat mig i. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar