måndag 11 januari 2016

Plattare haka på 7 dagar - tips!

Idag vill jag dela med mig av ett litet tips. Jag, liksom många andra, har festat alldeles för mycket dessa veckorna. Särade på benen så fort någon sa frågan "vill du ha lite vin?". Detta har lett till att mitt ansikte blivit bulligt och addera på detta rakade jag mig och bakom allt skägg såg jag en helt ny kontinent växa fram! Därför har jag börjat med hakövningar för att få en mer definierad haka! 

 Ett gammalt hederligt knep nyttjar jag. Det enda ni behöver göra är att sätta på A Dangerous Method från 2011 med Keira Knightley och bara följa med hennes ansiktsmimik så har ni en perfekt definierad haka på bara några dagar, lovar! Ni ska bara skjuta fram hakan som om ert liv var beroende av det.


Nej, men skämt å sido. Se A Dangerous Method för att uppskatta en av Hollywoods mest vågade och underskattade skådespelerskor. Det är fascinerande att Keira Knightley får utstå så mycket hat, visst hon är en polariserande skådespelerska som många tycker överagerar, men man måste ge henne cred för att våga. Våga olika typer av roller som Sabina i A Dangerous Method där hon dekonstruerar sin skönhet och lägger fokus på den del av henne som oftast få utstå hån i pressen, hennes haka. Det är en fascinerande gestaltning av en ännu mer fascinerande kvinna. Det är långt ifrån hennes bästa roll, det går nog till hennes Anna Karenina där hon perfekt smälter in i filmens stiliserade värld utan att glömmas bort. I love you Keira!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar